1. Avtalen
Når du gjennomfører et kjøp hos Naturligliv.no aksepterer du følgende kjøpsbetingelser. Ved et kjøp inngås en bindende avtale mellom Naturlig Liv AS og deg som kunde. Merk at kjøpsbetingelsene kan endres og bør leses hver gang det gjennomføres et kjøp.
2. Partene
Selger:
Firmaopplysninger
Firmanavn: Naturlig Liv AS
Organisasjonsnummer: 912 580 180
Postadresse: Naturlig Liv AS, Prinsessealleen 21, 0276 Oslo
Lageradresse: Naturlig Liv AS c/o Granada AS, Sørliveien 118, 1788 Berg i Østfold
Telefon: 45868414
Epost: hei@naturligliv.no eller via vårt kontaktskjema
Kjøper:
Kjøper er den som foretar bestillingen, og betegnes som kjøper/kjøperen.
3. Pris
Alle priser oppgitt i nettbutikken er inkludert merverdiavgift. Hos oss er det ingen skjulte kostnader. Det forekommer i tillegg til produktpris, fraktkostnader på 79,- for alle kjøp under 800,-. Dette blir kjøper opplyst om under kjøp og på toppen av vår hjemmeside.
Vi tar forbehold om prisendringer og prisfeil på våre produkter.
Tilbud eller kampanjer gjelder så langt lageret rekker og i den tidsperioden som er opplyst. Vi tar forbehold om feil i vår lagerbeholdning. Dersom vi mangler noen av varene du har bestilt, vil vi informere kjøper om dette for å avtale kreditering eller ettersendelse av vare(r) straks det er tilbake på vårt lager.
Rabattkoder:
Rabattkoder gjelder for ordinære varer og ikke varer som allerede er på tilbud. Enkelte rabattkoder er til personlig bruk, mistenker vi misbruk forbeholder vi oss retten til å avvise eventuelle salg og deaktivere rabattkoden. Det er kun tillatt med én rabattkode per ordre.
4. Produkter
Noen av bildene vi bruker i nettbutikken er illustrative og varen faktiske utseende kan derfor avvike noe fra bildet.
5. Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt ut sin bestilling til selgeren.
Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil. Eksempelvis dersom et produkt ikke har noen pris.
6. Betaling
Vi tilbyr kortbetaling via betalingsløsningen Stripe og Klarna. Her kan du benytte kreditt- og debetkort ved betaling. Via Klarna kan du også velge «Få nå, betal senere» og «Del opp». Kjøpesummen trekkes fra kortet i det kjøpet gjennomføres. Ved retur, reklamasjon eller refusjon, tilbakebetales beløp via betalingsløsningen du har valgt. Det vil da ta 3-15 dager før beløpet er tilbake på din konto.
7. Leveringsmetoder
Hos oss er det fri frakt på bestillinger over 800 kroner.
Vi tilbyr levering via Posten/Bring. Minipakker blir levert direkte til din postkasse, mens litt større pakker vil ankomme ditt nærmeste utleveringssted for Posten/Bring.
Du mottar en sporingslenke når pakken sendes fra oss. Normalt vil du da kunne spore ordren fra samme kveld. Når pakken ankommer ditt nærmeste postkontor, vil du motta en hentelapp per post, e-post eller SMS.
For ordre under 800 kroner, har vi en fast leveringskostnad på 79,-.
Normal leveringstid: 1-4 virkedager fra pakken er sendt fra oss. Det kan ta opp til 7 dager, ved bestilling før helgen.
8. Risikoen for varen
Risikoen for varen overtaes kjøper når kunden har fått varene levert i tråd med punkt 6. Selgeren bærer ansvaret for varen frem til den er levert.
9. Angrerett
Hos Naturlig Liv har du 14 dagers bytte-, retur- og angrerett på ubrukte varer. For å benytte deg av denne retten er det viktig at du gir beskjed til oss innen 14 dager fra du har mottatt varen.
Returfrakt betales av kunden. Merk at angreretten gjelder kun for forbruker og ikke bedriftskunder.
Hvis du hever hele kjøpet vil du få tilbakebetalt varenes verdi ved kjøpetidspunktet, innen 14 dager etter at vi har mottatt og behandlet din retur. Du vil få en e-post når din retur er ferdigbehandlet. Har du betalt med kort vil beløpet tilbakeføres direkte til det samme kortet du benyttet ved kjøp.
Ubrukte varer
For å få tilbakebetalt hele beløpet ved retur/angrerett, skal varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det vil si at varen må være i originalemballasje, uten merker eller andre tegn til bruk. Dersom originalemballasjen er ødelagt vil varen anses som brukt.
10. Levering og forsinkelse
Vi bryr oss om at du skal få varen lynraskt levert! Leveringstid er normalt 2-4 virkedager, i noen tilfeller vil det være 5-7 virkedager før varen blir levert. Dette gjelder særlig om du har bestilt fredag.
Vi gjør oppmerksom på at vi tar forbehold om forsinkelser i perioder med stor pågang hos Naturlig Liv AS eller Posten/Bring. Dersom pakken din ikke har kommet frem innen rirmelig tid, ta kontakt og vi vil bistå deg i å få pakken din levert. Ved mangelfull levering innen 3 uker, har du som kunde rett til å heve kjøpet uten kostnad, dersom ikke annet er avtalt. Dersom du ikke har mottatt din pakke innen 5 uker, du som kunde ansvarlig for å gi oss beskjed innen 5 uker etter din bestilling. Din bestilling vil anses som levert etter dette tidspunkt.
11. Reklamasjon ved mangel ved varen og frist for å melde krav
Hvis det er en mangel/feil med varen har du som kunde reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Det forutsetter at du som kunde gir beskjed til oss innen rimelig tid. Vi anbefaler at du tar kontakt med oss, for å dokumentere hva som er problemet med varen. Ved reklamasjon kreves det nærbilder og et oversiktsbilde av varens mangler. Dersom noe er skadet/merker/flekker/lukt på produktet når du mottar pakken fra oss, må du kontakte oss med det samme for å informere om dette, slik at vi får registrert feilen ved din ordre og bistå deg rundt retur og utsendelse av ny vare.
Vær oppmerksom på at dersom varen er brukt unormalt mye eller ikke til egnet bruk, frafaller reklamasjonsretten på 2 år.
Dersom vi har pakket feil vare er det viktig du gir oss beskjed innen 14 dager etter varen er mottatt. Da vil vi betale eventuell returkostnad og sende riktig vare – gitt at den fremdeles er på lager. Vi tar forbehold om utsolgtsituasjoner. Vi vil jobbe sammen med deg for å finne en god løsning.
Det er viktig at du har kvittering på ditt kjøp. Om du har gjeldende ordrenummer for reklamasjonen, vil det være bevis for oss om at varen er handlet i vår butikk.
Ved reklamasjon får kunden tilbakebetalt samme beløpet for reklamasjonsvaren som da den ble kjøpt, eller ny vare dersom vi fremdeles har produktet på lager.
Bytte og retur tar ofte opp til 3 uker fra du har sendt varen i retur. Returskjema kan du finne her. Du finner det også i ordrebekreftelsen. På lik linje med at det er vårt ansvar at pakken kommer frem til deg, er det ditt ansvar som kunde at returpakken kommer tilbake til oss. Ved retur, anbefaler vi at du velger sporingspakke slik at du kan være sikker på at den ikke forsvinner. Om du velger en rimeligere variant uten sporing har du mindre kontroll på hvor pakken din er.
12. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold
Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra kjøperen.
- Gebyr ved uavhentede varer: Dersom kjøperen unnlater å hente bestilte varer, belaster Naturlig Liv AS kjøper med et gebyr, dvs retur- og ekspedisjonskostnader (kr 199,-). Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år.
13. Garanti
Garanti som gis av selgeren, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 9 og 10.
14. Personopplysninger
Personopplysninger vil bli ikke videreformidlet til noen andre parter, men kun brukt til å gjennomføre avtalen med kjøper. Du kan lese vår personvernserklæring her.
15. Alder
Du må være over 15 år for å utføre en handel hos oss.
16. Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. Punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerådet for mekling.